Léto pozvolna končí a na teploměru to je již znát. S poklesem teploty je však čím dál více náročné, abyste se udržely v teple. Pokud i vy zimu nesnášíte, máme pro vás několik tipů, jak toto období zvládnout.

Základem všeho je teplé oblečení

Ať už jste doma anebo venku, základem všeho je teplé spodní prádlo. To doplňte o punčochy, legíny, spodky a kvalitní funkční oblečení. Nejlepším oblečením v chladném a sychravém období je takové, které vás udrží v suchu a teplu. Jde o funkční oblečení anebo takové oblečení, které je vyrobeno z dobře zateplených materiálů. Velmi hřejivým materiálem je kupříkladu fleece nebo merino vlna. Správně se navrstvěte a nezapomeňte na nepromokavou svrchní vrstvu, tedy čepice, šály a rukavice.

Chraňte své končetiny

Pokud se chcete vyhnout nachlazení, nekryjte pouze svou hlavu, ale také i své kotníky. Řada lidí právě tuto část svého těla podceňuje a pak se diví, že i přes to nejteplejší oblečení mu je stále zima. Dobrou volbou jsou ponožky, klidně i dvoje, ale také i punčochy. Na ruce si pak nezapomeňte navléct hřejivé rukavice.

Noste oblečení té správné velikosti

Preferujete těsné oblečení, protože vás dělá štíhlejší? Možná vám to bude ohromně slušet, ale vězte, že teplo vám nebude. Pokud chcete, aby vám bylo teplo, oblékněte si spíše volnější oblečení. To umožní, aby se mezi vaší kůží a oblečením vytvořila izolační vrstva vzduchu.

A co vám ještě může pomoci se zahřát?

  • Jestli zrovna stojíte venku a chcete se zahřát, zkuste rychle kmitat rukama dopředu a dozadu, nebo jimi plácat po stehnech.
  • Větší odolnost vůči zimě zajistí i pravidelné saunování. Pokud to není možné, dopřejte si alespoň každé ráno a večer studenou sprchu.
  • Vyběhněte schody.
  • Přišly jste domů zmrzlí jako rampouch? Dopřejte si zázvorovou koupel. Není to nic složitého, jen do horké vody vlijte trochu oleje a lžíci sušeného sypkého zázvoru. Pozor, ve vaně nebuďte déle než 15 minut. Jestliže tuto koupel neznáte, dříve, než do ní vlezete, zkuste, jak vaše tělo reaguje na zázvor, abyste si nepopálily kůži.
  • Namasírujte si ruce a nohy. Užít k tomu můžete masírovací emulzi s hřejivými účinky.
  • Dobré jsou i nahřívací podušky a polštářky, které po nahřátí vydrží hřát i osm hodin. Prodávají se buď na jedno použití anebo pro opakované užití.