Dámské kabelkySnad v šatníku každé ženy najdeme alespoň jednu kabelku. Ať už se jedná o drahou luxusní nebo čistě jednoduchou sportovní tašku. Kam bychom si přeci my ženy ukládaly všechny ty potřebné věci jako je peněženka, mobilní telefon, hřeben, deodorant, parfém či kosmetické pomůcky než do našich drahých a milých společnic – kabelek.

V dnešní době již už ani mladé slečny nepoužívají na učebnice batohy a volí především kabelku či její sportovnější kamarádku; tašku přes rameno.

Avšak každá z nás preferuje něco jiného, některé milují ohromné tašky, kam se vejde opravdu úplně všechno, jiné volí střední a některé malé kabelky jen jako doplněk k outfitu. Úplně speciálním druhem jsou tzv. psaníčka, které jsou opravdu malinké, vejde se do ní lesk na rty, do větších i kupříkladu pudr a jsou voleny nejvíce na formální události, jakou jsou plesy, večírky či jiné společenské události a i zde především doplňují či obzvláštňují šaty nebo večerní róby nositelek.

Pro muže se jedná o nepochopitelnou záhadu, avšak v současnosti si už žádná žena či slečna nedokáže bez kabelky svůj život představit. Kabelku můžeme považovat za kamarádku, která je neustále s námi, za skvělého pomocníka, neboť se do ní vejdou všechny naše věci a v poslední řadě ji samozřejmě můžeme považovat i za naši ozdobu, která podtrhuje naši ojedinělou osobnost.

Podle výzkumů se předpokládá, že pravěkými předchůdkyněmi byly tašky, které se vyráběly z dřeva a listů, kdo s tímto unikátním nápadem přišel, není přesně známo. Zajímavé je, že v dávných dobách nosili tašky a kabelky převážně jen muži (především kolem pasu, dnes námi známé ledvinky).

Ve středověku se kabelkami a taškami začínali chlubit jak muži, tak také i ženy. Speciální kabely se využívaly především na cestování, oblíbené byly také mezi zemědělci, kteří v nich přenášeli semena určená k sázení. Postupně začalo nabírat rozměrů ve využívání kabelek u žen, ukládaly si do nich voňavé bylinky či osobní maličkosti.

V 18. století se dostává do popředí tzv. neo-klasický styl, kdy každá žena musela mít několik kabelek vhodné na určité příležitosti. Muži již začínají ženám dávat kabelky dárkem. V kabelce dámy, jež žila v 18. století, nesměla chybět vonná sůl, pudr, flakón parfému a rtěnka. Termín kabelka byl poprvé použit až na počátku 20. století. Ve 20. letech 20. století přišla vlna revoluce, kabelka již nemusela ladit s celkovým outfitem.

40. léta ovlivnila válka a nedostatek materiálů (zipy, kůže, atd.) donutil návrháře a především výrobce uchýlit se k jiným materiálům, jakou jsou např. dřevo a plasty.
V 50. letech pak vznikly celosvětově známé designérské značky jako Luis Vuitton, Chanel nebo také Hermes. V té době již začínali být kabelky takové, jako je známe teď.