Cvičení nespočívá jen v udržení štíhlé postavy nebo jako prostředek, který nám umožní zhubnout přebytečné kilogramy. Cvičení lze chápat i jako prostředek, díky kterému předcházíme mnoha civilizačních chorob.

A stejně jako si necháme radit od finančního poradce, kam nebo do čeho peníze a jak investovat, měli bychom se i při cvičení radit s kvalifikovaným osobním trenérem. Osobní fitness trenér Vám dokáže poradit, jak správně cvičit, ale především Vám sestaví cvičební plán přesně na míru. Aby bylo cvičení opravdu efektivní, měli bychom se s trenérem poradit i v oblasti, co se týče správného stravování.

Samotné cvičení pro výsledný efekt nestačí. Pro opravdu viditelný efekt, musí být v rovnováze cvičení, stravování, ale také naše psychika (tedy stres, který na každého z nás působí a celkové psychické naladění).

Trenér by Vás během cvičen měl naučit, jak správně každý cvik provádět, jaké k tomu potřebujeme pomůcky, kolikrát daný cvik dělat a především, jak a kdy se správně nadechnout, aby bylo naše dýchání plynulé.

Volbu osobního trenéra neházejte za hlavu, přeci jen jde o zdraví každého z nás.

Podle čeho lze poznat kvalifikovaného a dobrého trenéra:

  • Na požádání by měl být trenér schopen ukázat Vám svoji trenérskou licenci, popř. i jiný doklad, který prokazuje jeho kvalifikaci
  • Během celého tréninku se Vám maximálně věnuje, ví, na jakých strojích cvičíte, pamatuje si Váš plán a jeho sestavení, nastavuje Vám zátěž na jednotlivých strojích, podává činky a dohlíží na správné držení těla během celého cvičení
  • V průběhu celé lekce se trenér věnuje pouze Vám
  • V průběhu celého cvičení se trenér snaží hlídat Váš pitný režim
  • Během cvičení trenér neprodlužuje prodlevy mezi jednotlivými cviky, zbytečně si s Vámi nepovídá
  • Váš osobní trenér na sebe přebírá během cvičení zodpovědnost při případném úrazu nebo ujmě na zdraví svého klienta (což může být způsobeno nevhodně vybraným cvičením, špatnou technikou cvičení či příliš velkou zátěží při cvičení)